Logo Škola na zámku

Lektoři

Lektoři

Profil lektora
Ing. Jana Dvořáková
 
Profil lektora
Mgr. Ivana Pulgretová
Učím přes dvacet let. Po studiích na Univerzitě Palackéhov Olomouci jsem zahájila svoji kantorskou „anabázi“ na Střední pedagogickéškole v Praze a nyní už řadu let učím na litomyšlském gymnáziu český jazyka hudební výchovu. Bydlím ve městě, které mám ráda se vším, co k němu patří, a dělám práci, která mi stále přináší radost.
 
Profil lektora
MgA. Michaela Jungrová
Zvolila jsem si cestu uměním, výtvarnem. "Co je umění?" Picasso: "Kdybych věděl, co je umění, nikdy bych se tím netajil." Zajímá mě poloha mezi krásnem a užitkovostí, mezi funkcí a estetičnem, mezi smyslem a nesmyslem. Proto design, proto architektura. Umění nás vede k tomu, abychom se na svět dívali z jiné perspektivy. Chtěla bych dětem tento svět ukázat.
 
Profil lektora
Mgr. Zuzana Tomanová
V současné době pracuji v Městské galerii Litomyšl, kde mám mimo jiné na starosti doprovodné programy k výstavám, mám ráda výtvarné umění a v rámci Školy na zámku vedu program Po stopách soch. Vystudovala jsem dějiny umění a učitelství českého jazyka a literatury na FF MU v Brně. K Litomyšli mám blízký vztah, protože jsem se zde narodila a stále žiji.
 
Profil lektora
Mgr. Tomáš Jireček
  Jsem lektorem na volné noze. Kromě tvůrčího psaní lektoruji také divadelní a aplikovanou improvizaci. Píšu básně, které vycházejí v mnoha časopisech a almanaších. Ve spolupráci s Lenkou Ondráčkovou jsem vydal sbírku Hrdinové nebo srabi? Baví mě ten proces tvorby a moci být u toho. Proto pro Školu na Zámku vedu dva kurzy. Jeden s názvem To si piš!, který se zabývá stavbou příběhu. Druhý LibreTo si piš!, kde se hledá, kudy na poetický text. Více o lektorovi: www.tomasjirecek.cz
 
Profil lektora
Bc. Helena Marie Hendrych
Výtvarné umění, divadlo a hudba je pro mě cesta k překonávání životních těžkostí, oslavě lidského ducha a chápání souvislostí světa kolem nás. Fascinuje mě to, jak umění působí na člověka a na jeho prožívání. Ve studiu jsem se zaměřila na arteterapii a etopedii – ovlivňování nežádoucího lidského chování. Zabývám se otázkou menšin, baví mě divadelní improvizace. Lektorská práce s dětmi i s dospělými je činností, která mi dává velké množství energie zpět.  Nepřestávám se radovat a divit nad každým novým dnem a překvapeními, které přináší, spolu s mým synem Štěpánem.
 
Profil lektora
Kateřina Profousová
V běžném životě jsem člověk, který má rád změny. Jsem máma, architekt, kavárník, organizátor výtvarných dílen, lektor a … zajímá mě permakultura, svobodné vzdělávání, umění, stará řemesla, lidová architektura, skály a bůhví co ještě. Dělám to, co mě v životě baví.
Mám ráda architekturu, historii, umění. I v historii hledám nové souvislosti a vím, že historie je plná skutečných příběhů a paralel. Moje práce pro Školu na zámku je výzva a způsob, jak poodhalit jiné pohledy na dějiny a umění i dětem. Nadchnout je pro genia loci! Ukázat jim, že každé místo může být kouzelné.
Pojďte se mnou poodhalit roušku renesančního tajemství!
 
Profil lektora
Lenka Kruisová
 
Profil lektora
Eva Jiroušková
 
Profil lektora
Bc. Jana Trtíková
Mám za sebou výtvarné gymnázium a nyní jsem studentkou navazujícího magisterského studia dějin umění na Univerzitě Palackého v Olomouci. Už mnoho let mě fascinuje svět historických řemesel a ruční výroby všeho druhu, zároveň ráda zkouším nové a neobvyklé výtvarné techniky. Tvoření je pro mne zábavou i odpočinkem od spěchu a každodenní rutiny. Přesně to bych chtěla ukázat dětem na svých programech: že i v dnešní, věcmi přesycené době, lze čerpat z historie a zároveň vytvořit něco výjimečného. Věřím, že společně s dětskou fantazií, která je bezbřehou studnicí nápadů, vzniknou hotová umělecká dílka, která nejen potěší, ale i naučí něco nového.
 
Profil lektora
Renata Kmošková
Muzeum je pro mě místo neustále inspirace. Denně se tu potkávám s krásou, ale také osudy těch, kteří ji pro nás zanechali. To vše dohromady se snažím vstřebat a předávat dál. Velmi ráda se potkávám s lidmi a snažím se jim zajímavou a hravou formou představit muzeum jako místo, kde se dá příjemně prožít volný čas a dozvědět se nové věci. Od roku 1998 mám na starosti pravidelné vytváření a realizaci výstav, doprovodných programů a projektů pro širokou veřejnost - od malých dětí až po seniory. Právě tato velká rozmanitost lidí, témat, způsobů práce a neustálé hledání nových cest mě na moji prácí baví asi nejvíce. Když mám čas, chodím ráda do přírody, zkouším řemeslné a výtvarné činnosti, šiji patchwork nebo si zajdu do kina či divadla.
 
Profil lektora
Michaela Cinková
Studovala jsem archeologii a společně s kamarády jsme vybudovali pravěkou vesničku u České Třebové. Tam jsem začala učit návštěvníky různým zaniklým řemeslům a často jsem si s návštěvníky i hrála, zjistila jsem, že jim to pak jde lépe! Zrodila se ve mně láska k zážitkové pedagogice a tak jsem se nakonec vydala studovat ještě učitelství. Mám spoustu životních přání a velká část se mi plní díky práci s lidmi, protože lidi jsou moc krásný druh. Nejdůležitější z mých přání je žít dlouho, abych mohla sledovat, jak moji žáci rostou a jak to malé semínko zájmu o okolní svět, vědu a umění, které jsem do nich zasela, se rozrostlo v bujný, košatý a plodící strom...
 
Profil lektora
Mgr. Jana Vondrová
 
Profil lektora
Mgr. Petra Jiráňová
 
Profil lektora
Karel Telecký
Zažít, vyzkoušet, vymyslet a bez závalu informací - několik zásad, podle kterých se snažím stavět své kurzy. Naučit děti "používat sami sebe" a pomoci jim uvědomit si, že se bez problémů mohou opřít o vlastní hlavu, je podle mě nejhodnotnější vzdělání, které jim můžeme dopřát. A tenhle přístup je pro mne v práci lektora nadevše. Kde beru zkušenosti: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Think big - program osobního rozvoje nadace O2, Cesta úspěšných - vzdělávací projekt zaměřený na osobní rozvoj a managerské kompetence, Improvision - divadelní improvizace jako jedinečná výuková metoda soft skills, hromada autorských táborů a programů pro děti.
 
Profil lektora
Jana Klusoňová
Jsem nadšená zpěvačka, miluju hudbu, zpěv a práci s lidmi. Zabývám se možnostmi lidského hlasu, který považuji za nejhezčí "hudební nástroj". V rámci hudebních workshopů nadšeně sleduji okouzlující  kreativitu a neskutečné variace improvizací účastníků. 
V průběhu mých programu je zapotřebí jen lidského těla - a to především hlasu, rukou a nohou. Hlas k vytvoření melodií a zvuků, a ruce a nohy k vytvoření rytmů. Během pár desítek minut lze vytvořit nádherná díla.
Snažím se obecně o prosazení zpívání v béžném životě, zpívání v rodině, i zpívání dětí, které je až léčivou terapií pro každého z nás.
Kromě toho jsem také organizátorkou různých "tématických koncertů" a nejen hudebních workshopů.
S manželem vlastním 400 let starou hospodu, kde točíme výtečné pivo, a pořádme spoustu zajímavých kulturních a jiných akcí.